Jakie treści najchętniej udostępniane są na Facebooku?

Porady

Social media są ogromnie popularne. Wśród nich największą popularnością cieszy się Facebook. Liczba osób, które udostępniają na nim różne treści jest olbrzymia. Większość z osób, które zamieszczają na Facebooku wpisy, zdjęcia, filmy udostępnia je innymi, gdyż uważa, że są to treści poszerzające wiedzę lub będące dla innych inspiracją. Jakie treści są udostępniane najczęściej?

Treści, które udostępniane są najczęściej

Od powstania Facebooka w 2004 roku przeprowadzono mnóstwo badań nad tym, jakie posty udostępniamy najchętniej. W ich świetle wynika, ze najbardziej lubimy udostępniać posty, które:

  • zawierają praktyczne treści. Wpis, który ma formę poradnika cieszy się i z pewnością jeszcze bardzo długo będzie cieszył się ogromną popularnością. Treść, która jest dla użytkownika bardziej użyteczna, tym chętniej zostanie przez niego udostępniona;
  • są ciekawe. Prosty i szybki krok do zdobycia wielu udostępnień i polubień to zamieszczenia fascynującej historii we wpisie. Może to być zarówno suchy wpis, jak również taki wzbogacony o zdjęcie czy film;
  • poruszają powszechne, codzienne sprawy. Większość z nas lubi czytać o osobach, które są do nas podobne. Stąd też chętnie udostępniamy posty poruszające codzienne sprawy;
  • są emocjonalne. Mogą to być posty, które wywołują nie tylko pozytywne emocje (radość, wzruszenie), ale także takie, które wywołują smutek czy złość.

Spora liczba użytkowników Facebooka udostępnia też te posty, które prezentują ich zainteresowania. Chętnie też udostępniamy posty, gdy zależy nam na nawiązaniu kontaktu z osobą, która go utworzyła.

Jakie treści najchętniej udostępniane są na Facebooku?

Rodzaje postów udostępniane najczęściej

Do postów, które udostępniane są najczęściej należą te, które zawierają ilustracje, zdjęcie lub film. Chętnie udostępniane są także posty z linkiem do ciekawego artykułu czy z kodami rabatowymi. Pamiętajmy o tym tworząc kolejny post, jeśli chcemy, aby miał on dużą liczbę udostępnień.

Facebook jest ogromnie popularny. Jego użytkownikami są już nie tylko ludzie młodzi. Bez względu na to, ile mamy lat, chętnie share’ujemy.