Jakie prawa mają klienci e-sklepów?

Porady

Zakupy w e-sklepach robi coraz więcej osób. W sieci można kupić niemal wszystko. Przepisy, które obowiązują w sklepach internetowych są inne niż w sklepach tradycyjnych. Warto je poznać.

Mogę odesłać towar zakupiony w e-sklepie

Kupując w sklepie internetowym mamy prawo zwrócić zakupiony towar bez podawania przyczyny. Prawo do zwrotu przysługuje nam nawet wtedy, gdy zamówiliśmy dany produkt w sklepie internetowym, a odebraliśmy go osobiście w sklepie stacjonarnym. Od momentu dostarczenia przesyłki mamy 14 dni na odesłanie towaru. Uwaga! Jeśli sprzedawca nie poinformował nas w regulaminie o prawie do zwrotu – na zwrot zakupionego towaru mamy aż 12 miesięcy. W przypadku, gdy zamówiliśmy kilka rzeczy i przychodzą one w kilku partiach, 14 dni liczmy od dnia, w którym otrzymaliśmy ostatnią przesyłkę.

Chcąc zwrócić towar, musimy złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Możemy je wysłać mailem lub pocztą na adres sklepu. Oświadczenie możemy napisać sami lub skorzystać z formularza. Na odesłanie towaru mamy 14 dni od dnia, w którym wysłaliśmy oświadczenie.

Jakie prawa mają klienci e-sklepów?

Towaru nie musimy zwracać w oryginalnym opakowaniu

W oryginalnym opakowaniu musimy zwrócić tylko niektóre produkty, na przykład artykuły higieniczne, gry i programy komputerowe, płyty z filmami czy muzyką, soczewki kontaktowe czy wyroby medyczne. W przypadku zakupienia innych produktów mamy prawo dokładnie obejrzeć zakupioną rzecz, włączyć do prądu, aby sprawdzić czy działa, przymierzyć. Nie możemy tego zrobić nie wyjmując ich z opakowania. Postarajmy się jednak, aby zbyt mocno nie zniszczyć przy tym oryginalnego opakowania.

Kiedy dostanę pieniądze za zwrócony towar?

Na zwrócenie pieniędzy sprzedawca w sklepie internetowym ma 14 dni licząc od dnia, w którym otrzymał informację o tym, że odstępujemy od umowy. Ma jednak prawo wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do chwili, gdy otrzyma dowód odesłania towaru lub jego otrzymania. Koszty odesłania zwracanego towaru ponoszą klienci z wyjątkiem sytuacji, gdy e-sklep zobowiązał się w regulaminie, że opłaca koszty zwrotu towaru.